Jeg klikker

Jeg tror jeg hater VG. Eller Dagbladet for den saks skyld. Denne fordummende journalistikken.

"Slik får du sommerkroppen".

"Nytt nakenstunt fra Kim Kardashian"

"Tårevått på Paradise"

Osv osv.

Journalistene sier at de gir oss bare det vi vil ha, men er dette vi virkelig vil ha? Er det virkelig slikt dritt vi vil ha? "Se og hør nyheter?"
Tydeligvis fordi mediene publiserer det som gir mest klikk.

Jeg hater denne klikk-kulturen. Hvor er den fjerde statsmakt og vaktbikkjeprinsippet? Skal ikke mediene opplyse folket og ta til orde mot urettferdighet?
Selvsagt finnes det seriøs journalistikk, men gudbedre hva er det Dagbladet og VG holder på med?
Det blir flauere og flauere og scrolle nedover nettsidene deres.

Jeg som interesserer meg for miljøvern og dyrevern må ha flaks hvis VG og Dagbladest journalister har klart å hoste opp et lite stykke om noe som jeg synes er viktig her i verden.
Ta "ulverettssaken" for eksempel. Neida. Det gidder de ikke å dekke nevneverdig. Skriv heller litt om Paradise hotell deltagere dere eller hvordan bake verdens beste kake. Jada.
Faren er at med den fordummende journalistikken så blir vi dummere og dummere også. Vi blir alle sittende fast i "underholdningsbransjen."

Det er vel på tide å ta tilbake ansvaret VG og Dagbladet og diverse andre mediehus? Skal dere ikke være et formidlende medium som får folk til å tenke?

Inntil dette skjer (det skjer neppe med det første) så skal jeg prøve meg på en aldri så liten "boikott".
Jeg skal ikke gi noen klikk på søppelnyheter, men derimot skal jeg klikke vilt på alt som handler om ulv og andre rovdyr, miljøvernsaker og andre seriøse nyheter.

Jeg oppfordrer alle andre som er enig om å gjøre det samme.

Kan vi ikke bare ta å føre journalister og mediehusene på rett vei med en aldri så liten "JEG KLIKKER" - boikott eller kampanje?

1. Klikk kun på seriøse nyhetsinnslag.
2. Let etter seriøse nyhetsinnslag og spre det på sosiale medier, slik at flere klikker.
3. Klikk på det som er viktig for deg.

Jeg har tenkt å klikke mye i helga ;) God helg!







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Slik får du perfekt avføring