Fakkeltog mot pels



I dag har det vært fakkeltog mot pels i 26 forskjellige byer rundt omkring i landet vårt. Pelsdyrene ble sviktet i år - igjen. Dessverre måtte jeg nok en gang stille opp i fakkeltog.
Jeg kunne selvsagt gitt faen. Det var bitende kaldt på Lillehammer. Jeg kunne slengt meg i sofaen foran tv´n.
Men nei. Noen må være en stemme for de som ikke har en stemme i det hele tatt. Jeg er forbanna for at politikerne nok en gang sviktet dyrene. Dyrevelferdsloven skal liksom ikke gjelde for rev og mink. Det nekter jeg å godta. Vi kan nok mene at det er forferdelig at disse dyrene må lide i burene sine. Det hjelper bare så lite og bare tenke det og gå videre med livet sitt.
Jeg vil derfor rette en stor takk til alle som stilte opp. Selvsagt hjelper det også å boikotte pelsprodukter, men det er ikke nok. I dag varmer praktisk talt alle norske pelser ryggene og nakkene til et voksende antall mennesker i den kinesiske og russiske middelklassen. Over 95 % blir eksportert.
Man må vise politikerne at nok er nok. Vi KREVER avvikling.
Rev og mink må hele sitte hele sitt liv i bur fordi politikerne ikke vil gjøre livet vanskelig for et par hundre pelsfarmer, men Rygge flyplass og mange arbeidsplasser kunne de legge ned med et pennestrøk. Det er også politikk. Flyseteavgiften skulle innføres og resultatet ble dette, men den sterkt subsidierte pelsdyrnæringen kan de ikke røre.

Jeg håper så inderlig at dette året var det siste året jeg må stille i fakkeltog for disse lidende dyrene. Jeg håper at hver pelsfarm er snart jevnet med jorda. Slik behandler man bare ikke dyr i 2016. Det skal ikke bety noe at det er rev istedenfor hund. Rovdyr putter man bare ikke i små nettingbur, holder de der hele livet for så å bli "pelset". For å bli pynt.

"Når mennesker med makt slutter å lytte til folk er det på tide og bytte de ut" (Astrid Lindgren) 


Lillehamringer stilte, men vi kunne helt klart ha vært litt flere ;)

Håper dette blir siste bildet av meg med fakkel (for pelsdyrene i alle fall)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Når vei trumfer natur