Tirsdags Piff

Tirsdag. Jeg liker egentlig ikke så godt tirsdager. Mandager kan være tøffe, men det har liksom akkurat vært helg, så den sitter ennå friskt i minne. Onsdag er midt i uka, lille lørdag.. Torsdag er så nærme fredag at du liker den for nettopp det. Og fredag er fredag. Hallo, det sier seg sjøl. ALLE elsker fredag. Helga trenger ikke å nevnes en gang, men tirsdag?!?
Tirsdag er jo bare "Monday`s ugly cousin".

Tirsdager må etter min mening piffes opp litt, så jeg går inn for å noe jeg kaller Tirsdag´s Piff. I hvert fall noen ganger MÅ man piffe opp tirsdagen.
Piffen denne tirsdagen ble: Arne Brimis Smuldrepai. Oh yeah. Intet mindre.
Jeg deler oppskriften slik at du også kan piffe opp din tirsdag eller onsdag om du vil ;)

Du trenger:

4-5 epler
2 SS sukker (jeg brukte rørsukker, men det stod det ikke i oppskrifta altså).
1 ts kanel
200 g kaldt smør i terninger
200 g mel (el havregryn. Jeg brukte halvparten av hver).
50 g sukker

Slik gjør du:

1. Skjær eplene i grove båter og legg dem i en middels stor smurt form. Ha på sukker og kanel og vend inn eplebitene.

2. Jobb sammen smør i terninger, mel og sukker med hendene slik at det blir en blanding med store og små klumper. Fordel dette over eplebitene. Det er også godt med rosiner oppi, og noen liker å bytte ut melet med havregryn.

3. Stek paien på 200 grader i 15-20 minutter og server med pisket krem, vaniljesaus eller is.

Voila! Tirsdagen er piffet opp et par hakk i hvert fall :)

HA EN FIN TIRSDAG!



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Slik får du perfekt avføring