Carpe Diem

Nyt dagen, nyt øyeblikket.
Tror det var mange som tenkte som meg i dag, da de våknet til det nydelige høstværet: Det MÅ bli fjelltur. Ingenting er som fjellet når det bader i nydelig sol og klar fjelluft. Fantastisk.

Det er høstferie (for enkelte heldige..), og det var mange i fjellet i dag. Skjønner det godt jeg, for er det ikke nettopp vi trenger i dagens hektiske og stressede samfunn? Et sted å koble av, stillhet og stressfrisone?
Mer av det, sier nå jeg.
Jeg tenker mer og mer på dette. Hva om vi har bare dette livet og så styres hele livet etter klokka, kjas og mas? Det er nesten så man ønsker seg tilbake i tid.
Akkurat nå synes jeg at seterlivet hadde vært forlokkende. Tenk å bare være på setra en sen sommerdag med bare fuglekvitter, dyreliv og natur rundt deg? Jeg ser det for meg: Jeg med skaut og forkle, som står med ei sinkbøtte, klar til å melke kuene mens jeg roper: "Kooooome da, koooome da kyyyyyyyra".

Jeg er visst en av de som hadde trengt litt høstferie. Seterlivs tanker må være et sikkert tegn. Det er hjernen min som sier i fra: Nina, du trenger seriøst en PAUSE.
Men i dag har jeg i hvert fall vært på fjellet og det skal jeg leve på resten av uka ;)
God høst(ferie) til dere alle :)





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Slik får du perfekt avføring