Miljøagentene

Jeg elsker denne jorda her. Vi har en så ufattelig vakker planet. Naturen er mektig og variert.
Jeg kjenner en slik barnslig glede av å være i naturen. Når jeg ser den første Linerla om våren blir jeg så hoppende glad. Jeg lar meg lett begeistre av alt det vakre jeg ser i naturen.

Og så er jeg også av den typen som bekymrer meg over hvordan vi mennesker behandler naturen og dyrelivet på vår moder jord.
Genrasjoner etter oss kan ikke fortsette å forurense og utrydde dyrearter slik vi gjør i dag. Barna er fremtiden og derfor mener jeg det er det viktig å lære barna miljøvern. Vi må ALLE bli flinkere til å ta vare på jordkloden vår.

Barn er optimister. De ser løsninger fremfor problemer.

Barna mine har blitt Miljøagenter og det er de så stolte av. I dag har de ryddet søppel i nærmiljøet vårt.


Egentlig skulle vi rydde søppel langs Kanalen i Lillehammer, men våren hadde forsvunnet og med den også søppelet...



Det ble en tur i skogen med kakao og kvikklunsj....


Men når vi kom hjem igjen var Miljøagentene klare for innsats... Og her fant vi søppel, ja... Massevis!





Klar oppfordring fra disse Miljøagentene: Slutt å kast søppel i naturen vår!! Ta vare på jorda våres :)



                                                   Hilsen Mats og Marie (Miljøagenter)
                                                           

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Når vei trumfer natur