Julegavetips

Julekvelden kommer nok som julekvelden pleier å komme på kjerringa tenker jeg...
Men i år har jeg faktisk begynt litt tidligere enn vanlig med julegaver. Det vil si at jeg har kjøpt et par og så er vi BARE  i november (snart på slutten vel og merke...).

Jeg har bestillt noen varer fra BeeOrganic, så tenkte å komme med noen miljøvennlige julegavetips. Folk har jo absolutt ALT, så hva skal man egentlig kjøpe?

Opplevelser eller noe man faktisk kan bruke (eller spise) synes jeg er fint.



Tannbørster bruker alle. Hva med en miljøvennlig en? ;) Brush with Bamboo tannbørste er både økologisk og vegansk. Den er gjennvinnbar fra emballasje til bust og gjør visstnok en glimrende pussejobb (har ikke prøvd den selv ennå). Tannbørsten kan resirkuleres.

Så gled dere alle som får julegave fra meg. I år blir det tannbørster! Neida. Å joda.



Bee´s wrap er et økologisk bomullsstoff insatt med økologisk bivoks, jojoba og treharpiks - et alternativ til aliminiumsfolie og plastposer. De kan brukes mange ganger.



Eller hva med en Bee´s wrap (smørbrødark)? Et godt alternativ til plastfilm og matpakkepapir? Bee´s wrap arkene kan brukes om og om igjen, hvis du behandler de på korrekt måte.



Beewax. Lys laget på ren bivoks. Et naturlig, bærekraftig og kjemikaliefritt alternativ til lys. Lyset vil brenne i mer enn 25 timer.



Brødpose i økologisk bomull :) Miljøvennlig og zero-waste alternativ til plastikkposen.


God førjuls tid :)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Når vei trumfer natur