Julussa og Osdalen ulvene

Nå er det bare noen dager igjen. Så kan skytingen begynne på to familiegrupper av ulv. To ulveflokker skal utslettes. Disse ulveflokkene som ikke har gjort noen skade på beitedyr en gang. Valpene blir ikke 1 år før til våren.
Familiene skal jaktes på og drepes. De spiser jo elgen til jegerene.

Ulven - en kritisk truet dyreart i Norge. Vi behandler altså truede dyrearter slik. Litt av en "miljønasjon.

Jakta starter 1. januar. Litt av en start på det nye året. Norge velger altså å gå inn i fremtiden slik. I en tid der verden trenger å VERNE sine dyrearter mer enn noen gang... Snakk om å gå baklengs inn i fremtiden.
Det er nesten ingenting som forundrer meg lenger når det gjelder menneskeheten, men jeg må si jeg stusser VELDIG over at Norge kan gå videre med jakta, når saken skal opp i retten bare om noen dager?
Det blir jo som å henge mannen før han får sjansen til å prøve saken sin i retten?
Hvordan er dette en rettsstat verdig?
Og hvordan kan Venstre være med på dette? Det er mye jeg lurer på her.

Oppfordringen min er at at alle som synes dette er en gal handling av Norge om å skrive en mail til Vidar Helgesen og be han om å stoppe dette.

E-post: postmottak@kld.dep.no

Og til Trine Skei Grande: trine.grande@stortinget.no


Akkurat som Bygdefolk for rovdyr oppfordrer jeg alle til å skrive en mail! Fort som fy... 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Når vei trumfer natur

Jakt og hogst i vårskogen