Omelett med marikåpe

Jeg har blitt glad i å bruke spiselige vekster fra naturen. Marikåpe er superplanten som fortjener en plass på antidoksidantkartet. Den overgår blåbær og burde absolutt brukes av de som vil spise ville vekster for helsas skyld.
Siden marikåpe kan brukes på samme måte som spinat ville jeg denne gangen bruke den i en omelett. Omelett er supert å lage når man har noe restemat. Vi må slutte å kaste så mye mat! Jeg har blitt bedre på det, men fremdeles hender det at noe går i søpla... Ikkje bra.
Nå fikk jeg i hvert fall brukt det som jeg hadde liggende...

Aromasopp
Vårløk
Sjalottløk
Cherrytomater
Økologiske egg
Salt og pepper

Og selvsagt MARIKÅPE!

Det ble slett ikke verst :) Prøv selv da vel ;)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

De stakkars jegerne

Ja, det er en parodi

Når vei trumfer natur